fredag 30 oktober 2009

Favoritsport - Bandy

Jag är egentligen ingen sportmänniska. Särskilt inte när det kommer till lagsport. Men bandy tycker jag väldigt mycket om, jag fastnade nästan på en gång.

Ikväll har vi varit och tittat på Hammarby-Broberg, mitt hemmalag. Broberg förlorade fast det såg bra ut ett tag. För min del handlar det inte om liv och död så det känns inte jättetungt. Mannen som stod bakom mig var dock väldigt provocerad av att jag applåderade när Broberg gjorde mål och inte tvärtom och försökte störa mig så mycket han kunde. Tror han blev ännu mer provocerad av att jag inte reagerade.

Mitt sällskap för kvällen var förvirrad av blandningen mellan hockey och fotboll. Själv tycker jag båda sporterna känns tunna och föredrar dem sammansatta till bandy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar