tisdag 27 oktober 2009

Favoritprogram - Evernote


Jag är en listmänniska. Allt går att sortera. Jag har anteckningsböcker där allt intressant jag vill skriva ner hamnar. Jag har tusentals listor av olika slag för olika kategorier. Jag har andra anteckningsböcker där jag samlar urklipp. Det är roligt att ha kvar sådant, det är minnen fast andra tycker att det är skräp.

Det här gör jag i den riktiga världen. Men det jag sparar på består ju inte bara av tidningsklipp och allmänna tips. Har man 173 bloggar i sin Google Reader är det ofrånkomligt att det bara rasar in roliga saker ur den kanalen också! Till det har jag Evernote.

Evernote är ett program du laddar ner till din dator och som fungerar som en enda stor klippbok. Här har jag notebooks i många olika kategorier där jag samlar roliga saker, fina bilder eller goda recept kontinuerligt. Härifrån skötte jag mitt massiva jobbsökande när det var aktuellt. Nyligen har jag samlat både förslag på tapeter till hallen och planscher vi ska ha på väggen. Idag klippte jag in en massa tapasrecept så jag vet var jag har dem...

Även fast Evernote är ett program som finns i din dator har du tillgång till alla dina notebooks var du än är. Programmet synkar kontinuerligt med en databas så att du när som helst kan logga in på hemsidan och kolla igenom alla roliga, bra och intressanta klipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar